مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل شما

مبلمان ها به راحتی می توانند بر احساس و تجربه شما از فضای داخلی تاثیر گذار باشند، آن ها می توانند به شما حس راحتی بدهند یا برعکس وادارتان کنند تا رسمی و خشک رفتار کنید. همه ما مبلمان ها را به چشم عناصری که به یک فضا جان می دهند و به آن روح و عینیت می بخشند می شناسیم. اما این عناصر جلوه بخش همان قدر که می توانند در زیبایی یک فضا تاثیر گذار باشند به همان اندازه هم می توانند در جهت عکس آن عمل کنند، البته اگر در انتخاب آن ها نکات مهم را در نظر نگیریم، این مطلب می خواهد به شما نشان دهد که چگونه می توانید دکوراسیون داخلی زیباتری به واسطه انتخاب درست مبلمان ها داشته باشید پس این مطلب جذاب را از دست ندهید.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب, انتخاب مناسب ترین مبلمان

با توجه به سبک های مختلف دکوراسیون مبلمان خود را انتخاب کنید


توجه به تزیینات فضا برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
برای این که شاهد هماهنگی خوبی میان تمام اجزای دکوراسیون داخلی خانه مان باشیم باید در هنگام انتخاب مبلمان کلیت فضا و تزیینات آن را نیز در نظر بگیریم. به طور مثال اگر در خانه تان گچبری های زیبا و پر جزییات، وسیله های دکوری چوبی و آینه های قدی یافت می شود به این معنا است که فضای داخلی شما سبک کلاسیک دارد و بنابراین باید مبلمان هایی که انتخاب می کنید هم سبکی کلاسیک داشته باشد. مبلمان با سبک مدرن هماهنگی فضا را از بین می برد و باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی فضایتان خواهد شد.

مبلمان مناسب خانه,مناسب ترین مبلمان خانه

سبک مدرن به شما خواهد گفت که مبلمان ها باید دارای چهار چوب های زاویه دار باشند


کمک گرفتن از سبک دکوراسیون داخلی فضا برای طراحی دکوراسیون داخلی
برای این که بتوانید مبلمان مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان را بیابید باید به سبک دکوراسیون داخلی خانه تان توجه کنید، خود آن ها به شما کمک خواهند کرد و تا بهترین مبلمان را انتخاب کنید، مثلا سبک کلاسیک به شما می گوید که مبلمان ها باید قرینه باشند و همین شما را از سردرگمی برای انتخاب کاناپه ها و تعداد مبل ها بی نیاز خواهد کرد، یا سبک مدرن به شما خواهد گفت که مبلمان ها باید دارای چهار چوب های زاویه دار باشند. به همین راحتی از خود سوال می توانید به جواب آن برسید.

هماهنگ کردن مبلمان با چیدمان, هماهنگی رنگ مبلمان در دکوراسیون

بافت مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و آرامش در فضا دارد


توجه به بافت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
بافت مبلمان ها نیز یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که شما باید به آن توجه کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، بافت مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و آرامش در فضا دارد، اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از وسیله های دکوری چوبی زیاد استفاده کرده اید، بهتر است که دیگر مبلمان های تان چوبی نباشد تا دکوراسیون داخلی خانه تان سنگین و تیره نشود، بهتر است در کنار این وسیله های چوبی از مبلمان های تمام پارچه با رنگ های روشن استفاده کنید چرا که چوب به طور ذاتی جاذب نور است و این رنگ های روشن این کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی,ترکیب چند مبلمان در دکوراسیون

اگر فضای خانه تان روشن است، مبلمانی که در آن از چوب استفاده شده به فضا گرمی و انرژی می بخشد


بر عکس این قضیه نیز صادق است، یعنی اگر فضای داخلی خانه تان روشن، یکدست و یکنواخت و کسل کننده است، مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده است می تواند به فضا گرمی و انرژی بخشد. ترکیب چوب و پارچه هم می تواند نتیجه خوبی را رقم بزند، فقط کافی است تا به سبک طراحی دکوراسیون تان توجه کنید. برای این که با انواع سبک های طراحی داخلی آشنا شوید سری به قسمت انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بزنید.