تمیز کردن مبل

مرحله اول پاکسازی: جارو کشیدن

ابتدا از دست ذرات درشت بین مبل‌ها یا درونشان و مابین کوسن‌های مبل خلاص بشوید. جای جارو زدن، آن‌ها را با دست برداشته و درون کیسه‌ای جمع کنید، چرا که ممکن است قطعات بزرگ خوراکی و غیر خوراکی درون لوله جارو برقی شما گیر نماید. سپس با قسمت گردگیر جارو، سطح و رویه مبل و درزها را جارو بزنید. با تعویض سر جارو، از تمیز کننده بین مبل و نشیمن استفاده کرده و با نگه داشتن طولانی درون درزها و چاک‌ها، اجازه دهید گرد و غبار نیز از بین میرود. کوسن‌ها و بالشت‌ها را در فضای باز بتکانید و رویه آن‌ها را با جارو نظافت و گردگیری کرده و در انتها پایه‌های مبل را جابجا کنید و زیر مبل‌ها و کف آن را جارو بزنید. توجه کنید زیر مبل و فضای خالی بین بالش‌های مبلمان، یکی از مهم‌ترین مکان‌های فراموش شده هنگام نظافت هستند که بایستی توجه ویژه‌ای به آن‌ها کنید.

تمیز-کردن-مبل-مخملی

آگهی تبلیغاتی شست و شوی مبلمان در منزل درسایت شیپور

مرحله دوم پاکسازی: برس کشیدن

ممکن است در بعضی از قسمت‌های مبل به دلیل فشرده شدن آلودگی جرم و خاک‌هایی به پارچه بچسبد که با جارو برقی تمیز نشوند؛ به همین منظور از برس دستی نسبتا نرمی استفاده کنید و روی کثیفی‌ها بکشید تا پاک شوند. در هنگام برس کشیدن مراقب باشید با فشار زیاد این کار انجام ندهید چرا که ممکن است به جنس پارچه آسیب وارد شود. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد تمیز کردن مبل پارچه‌ای را دارید

مرحله سوم پاکسازی: تمیز کردن سطوح غیر پارچه‌ای

سطوحی که در معرض آلودگی هستند، از جمله چوب‌ها در مبل‌های دسته چوبی و فلزها در قسمت‌هایی که فلز در نمای مبل به کار رفته را با مواد مخصوص نظافت نمایید. (برای چوب از روغن‌های مخصوص و برای فلز از تمیز کننده‌های فلز). مراقب باشید که مواد تمیز کننده بر روی پارچه منتقل نشوند. اگر سطح تمیزکاری بزرگ است اسپرهای مخصوص را روی پارچه‌ای که با آن مبل را نظافت می‌کنید بپاشید و سپس ناحیه مورد نظر را تمیز کنید.

مرحله چهارم پاکسازی: نظافت پارچه مبل

ابتدا باید تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه تهیه نمایید که پس از شامپو زدن و شستشوی مبل از آن استفاده کنید. چرا که با این کار باعث حفظ رنگ و دوام پارچه مبلمان خود میشوید. تثبیت کننده را می توانید از داروخانه‌ها ، فروشگاه‌های معتبر و یا فروشگاه‌های اینترنتی تهیه نمایید. پیشنهاد می‌شود برای نمونه یک قسمت از مبل را با تثبیت کننده تست کنید تا با نحوه کار آن آشنا شوید.بعد از این مرحله نوبت به پیش نظافت می‌رسد. با محلول آب و سرکه رقیق شده لکه‌ها را اسپری نمایید و خیلی ملایم با دستمال پاک کنید. برای رنگ‌های تیره فقط از محلول آب استفاده کنید. به این صورت لکه‌ها خیس خورده و راحت‌تر تمیز خواهند شد.حال نوبت به بخارشو کردن مبل می‌رسد تا کثیفی‌ها و آلاینده‌های روغنی از بین بروند. دستگاه بخارشو را در حالت ضعیف قرار دهید تا به پارچه آسیب نزند. از بالا به پایین قسمت‌های پارچه‌ای را با دستگاه به آرامی تمیز کنید تا به بخش‌های پایینی برسید. اگر دستگاه بخار شو ندارید، کمی کار سخت می‌شود، اما نگران نباشید؛ شما می‌توانید مبل را با حوله لطیفی به همراه آب ولرم مبل را تمیز کنید. دقت کنید هنگام نظافت به حوله فشار وارد نکنید؛ چرا که شاید باعث از بین رفتن رنگ پارچه شود.

تمیز-کردن-مبل-مخملی

خرید انواع شوینده در آگهی رایگان شهر24


مبلمان ایرانی

برندهای برتر مبلمان ایرانی

هر مبلمان خصوصیاتی از ارگونومی را دارا می باشد. تعریف مبلمان ارگونومیک یا به اصطلاح مهندسی شده، به این صورت می باشد که استفاده از مبلمان بدون هیچ گونه آسیبی صورت گیرد و در مدت زمان طولانی بیشترین بهره را داشته باشد. علاوه بر این ویژگی، ابعاد و اندازه های استاندارد در آن رعایت شده باشد. به صورتی که شما در هر حالتی باشید هیچ گونه آسیبی به بدن شما وارد نشود یا این آسیب ها به حداقل برسد. 
 

جهت آشنایی و معرفی انواع مبل و آگهی تبلیغاتی  جهت خرید و یا فروش به سایت دیوار مراجعه نمایید.

 در هنگامی که در حالت نشسته فعالیت انجام می دهید مثلاً برای تلویزیون دیدن و یا کار کردن با کامپیوتر، مبلمان ارگونومیک باید شرایطی داشته باشد که شما در حالت سالمی نشسته باشید، و آسیبی به مفصل ها و گردن شما وارد نشود. اهمیت استفاده از مبلمان ارگونومیک در هنگام فعالیت های تکراری روزانه و یا در طی زمان بیشتر نمود پیدا می کند.

 

آیا با مفهوم ارگونومی آشنایی دارید؟

 
 در هنگام نشستن باید سه زاویه 90 درجه ایجاد شود: زاویه کمر، زاویه زانو و آرنج ها.  این سه زاویه باید در حالت 90 درجه باشد. برای تنظیم این زاویه ها صندلی های قابل تنظیم طراحی شده اند، تا از آسیب رسیدن به ستون فقرات و مهره های گردن و مفاصل کمر جلوگیری شود.

 چگونه یک مبل خوب بخریم؟

برای خرید و انتخاب یک مبلمان مناسب نکاتی زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، همچنین انتخاب ها و گزینه های زیادی در بازار مبل برای شما وجود خواهد داشت. سعی داشته باشید که با داشتن قدری آگاهی برای خرید مبلمان اقدام نمایید، زیرا علاوه بر جلوه و زیبا بودن ظاهر مبلمان نکات دیگری وجود دارند که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

 

بهترین برند مبلمان ایرانی

 
 در ادامه این نکات را باهم مورد بررسی قرار خواهیم داد. ممکن است به دلیل توجه به بودجه به سراغ مبلمان ارزان قیمت بروید، توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید زیرا مبلمان های ارزان قیمت ممکن است کیفیت خوبی را نداشته باشند و  با گذشت زمان کمی از خرید نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند که شما را متوجه هزینه هایی می کند. پس بهتر است در ابتدا با آگاهی خرید خود را انجام دهید تا مجبور به تقبل خسارت نشوید، لذا به شما توصیه می کنیم که سراغ مبل های ارزان قیمت نروید. در شرایطی که بودجه کافی جهت خرید یک مبلمان جدید را ندارید، به شما توصیه می کنیم هزینه را صرف تعمیر مبلمان قدیمی خود کنید.

در ساخت مبل های استیل یا سلطنتی از چوب بیشتری استفاده شده است و نسبت به مبل های راحتی و کلاسیک سنگین تر هستند. یک دست مبلمان سلطنتی عموماً نه نفره می باشد که دارای یک مبل سه نفره، چهار عدد مبل یک نفره و دو صندلی میزبان می باشد.
 
 در صورتی که می خواهید مبلمان استیل تهیه کنید حتماً توجه  کنید که فضای کافی را در منزل برای آن داشته باشید. مبل های استیل معمولاً گران تر می باشند. زیرا در طراحی آنها ظریف کاری بیشتری استفاده شده است و منبت کاری خاصی را روی چوب دارند.
 
 در صورتی که می خواهید مبل را برای اتاق نشیمن تهیه کنید، باید یک مبلمان راحت تر را انتخاب کنید. در انتخاب این نوع مبلمان باید بتوانید به راحتی روی آن دراز بکشید و سعی کنید این کار را هنگام خرید انجام دهید، تا انتخاب خوبی را داشته باشید. دقت کنید که سر و گردنتان روی آن راحت باشد، در صورت لزوم از کوسن زیر سرتان استفاده کنید. عموماً دسته های مبل راحتی کوتاه تر و خمیده هستند و برای قرارگیری سرو گردن مناسب می باشند. دقت داشته باشید که مبلمان انتخابی شما دارای ارتفاع مناسبی باشد .
 
مبلمان راحتی در انواع مختلفی تولید می شود. از انواع مبل های راحتی که استفاده زیادی هم دارد، مدل مبل ال می باشد که برای منزل های آپارتمانی و فضای کوچک نشمین مناسب می باشند. نداشتن دسته و چسبیده بودن این مبلمان ویژگی را برای آن فراهم آورده که فضای کمتری را اشغال می کند و در فضاهای صمیمی استفاده می شود.
 

آیا در مورد ویژگی های استراکچر و اسکلت سازه های مبلمان اطلاعاتی دارید؟

همانطور که اشاره کردیم داشتن یک مبلمان خوب صرفاً دقت به ویژگی های ظاهری آن نمی باشد و باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر داشته باشید. این فاکتور ها شامل ویژگی های و استانداردهایی است که باید در ساخت مبل به آن توجه شده باشد تا بتوانید در مدت طولانی تری از مبل با کیفیت خود لذت ببرید. در طی این مقاله سعی شده است که نکات مفیدی را در این رابطه برای شما ارائه دهیم، تا با داشتن آگاهی بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. استفاده مکرر از مبلمان و همچنین استفاده از مبلمان در مکان های عمومی و با توجه به اینکه افراد مختلفی از آن استفاده می کنند، لزوم داشتن سازه های بادوام و مستحکم را ضروری می کند. سازه های استفاده شده در مبلمان در دو نوع مختلف می باشند: سازه های چوبی و سازه های فلزی.

 

آیا در مورد ویژگی های سازه های مبلمان اطلاعاتی دارید؟

 • چوب

 چوب از قدیمی ترین موادی است که در ساخت مبلمان از دیرباز تا به حال استفاده شده است ،  اتصالات در مبل ها به صورت دوبل چوبی عاج دار، پیچ یا کام و زبانه ، نبشی های چوبی و اتصالات فلزی می باشد.

• چوب


نکته دیگر چوبی است که در ساخت مبلمان از آن بهره گرفته شده است، در ایران بیشترین چوبی که در ساخت مبل استفاده می شود: چوب های روسی، سفید، چوب راش و چوب گردو می باشد. سازندگان مبلمان در انتخاب چوب گزینه های خاصی را مدنظر قرار می دهند ، از جمله: میزان استحکام و همگن بودن بافت چوب، خوش تراش بودن، داشتن رنگ مناسب و.... .
در ساخت مبلمان راحتی و اسکلت مبلمان کلاسیک معمولاً از چوب روسی و بعضا از چوب راش بهره گرفته می شود. این نوع چوب ها دربرابر ترک خوردگی بسیار مقاوم تر هستند و پیچ و میخ استفاده شده در اسکلت مبل را بهتر تحمل می کنند و ترک در آنها ایجاد نمی شود. 
چوب روسی در مقایسه با چوب سفید دارای استحکام بیشتری است و همچنین بسیار سبک تر می باشد. در ساخت مبل های سلطنتی معمولاً از چوب راش و یا چوب گردو استفاده می شود. 
چوب گردو دارای مقاومت بالا در برابر فشار و خم شدن می باشد. به همین علت در کارهای منبت کاری بیشتر استفاده می شود و در هنگام اجرای کار شکسته نمی شود. چوب راش نیز همین خصوصیات را دارد. علاوه بر این، بسیار منعطف و خوش تراش می باشد و از بافت محکم و همگن تشکیل شده است. پس با توجه به نکات گفته شده در هنگام خرید مبل به چوب استفاده شده در آن دقت نمایید تا خرید مطمئن تری را داشته باشید.

• فلز

 از فلز در ساختن اسکت های  اصلی نیز در مبلمان و میزها بهره گرفته می شود. در ساخت پایه ها و اتصالات نیز از فلز استفاده می شود. فلزات به شکل شاخه ای، لوله ای و صفحه ای استفاده می شود. از فلز آلومینیوم برای ساختن قطعه های کوچکتر و قالب گیری شده و یا نبشی ها بهره گرفته می شود. فلزات ضخیم تر با دوام تر هستند ولی در برابر تغییر شکل مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

 • پلاستیک

 لمینیت های پلاستیکی از لایه های ضخیم کاغذ و رزین ملامینه تشکیل شده است و به شکل های مختلف در بازار عرضه می شود. از جمله:

 آکریلیک ها:

از جمله آکریلیک ها پلکسی گلاس و لوسیت می باشد که مثل شیشه شفاف می باشند و می توان آنها را مات و یا رنگ کرد. آکریلیک ها دارای قابلیت خم شدگی و قالب گیری هستند.
پلاستیک های قالب گیری شده : از جمله این مواد استرین ها ، پلی اتیلن ها، نایلون، وینیل می باشند که از آنها به عنوان قطعات ریز مثل چرخ، قرقره و دست گیره های کشو به کار برده می شود.

 فایبر گلاس:

رشته های فایبرگلاس در دستگاه های مخصوص به وسیله فشار و حرارت قالب گیری می شود و به صورت لایه ای روی هم قرار می گیرد. این مواد با رزین مخلوط می شود که باعث پوشاندن سطح آن می شود و به صورت صاف و درخشان در می آید. در آخر داخل دستگاه پرس قرار می گیرد و به شکل نهایی خود در می آید.
 
صندلی هایی که با این مواد ساخته می شوند دارای خصوصیات زیر می باشند:
وزن آنها سبک می باشد و دوام بالایی دارد. دارای ظاهری شیک و براق می باشد. در رنگ های مختلف عرضه می شوند . دارای قابلیت ضد آب بودن هستند. از مقاومت بالایی برخوردار هستند و انعطاف پذیر می باشند.
ثبت انواع خرید و یا فروش مبل در بخش آگهی رایگان سایت شهر24

• پارچه با الیاف طبیعی

 الیاف طبیعی معمولاً از جنس کتان، لینن، پشم، ابریشم، چرم، ویسکوز ریون و استات هستند.
 
 کتان: جنس کتان در مقابل ساییدگی و نخ کش شدن دارای مقاومت نسبتاً خوبی است و به آسانی تغییر رنگ نمی دهد. اما ممکن است به سرعت چروک و لک شود.
 
 لینن: این نوع در برابر ساییدگی مقاوم نمی باشد و خیلی زود چروک و لکه می شود . به علاوه شستن آن کار مشکلی خواهد بود. با توجه به خصوصیات گفته شده از این جنس بیشتر در مکان های رسمی که نسبتاً خلوت تر هستند، استفاده می شود.
 
پشم:این جنس مقاومت خوبی در برابر نخ کش شدن دارد و به آسانی تغییر رنگ نمی دهد ، همینطور چروک و لکه نمی شود. در صورتی که به طور طبیعی به کار برده شود، با شستشو به حالت کوبیده و نمدی در می آید.
 
ابریشم: ابریشم جنس ظریف و شکننده ای دارد و به صورت درخشان می باشد. توصیه می شود این جنس را برای مکان های خلوت و کم تردد استفاده کنید. ضمناً از بین بردن لکه های آن نیز کاری تخصصی می باشد.
 
چرم: تمیز کردن و شستشو این جنس کار آسانی است. غالباً در برابر ساییدگی مقاوم می باشد اما در مقابل خراشیده شدن خیلی مقاوم نیست. به مرور نرمی و لطافت این جنس بیشتر خواهد شد .
 
ویسکوز ریون ها: جنس این نوع خمیر کاغذ می باشد، با توجه به این موضوع در برابر آب خیلی مقاوم نمی باشد. رطوبت را به خوبی به خود جذب می کند. در مقابل ساییدگی بسیار مستحکم می باشد. جنس نرم ، لطیف و درخشانی را دارد. تقریباً می توان گفت به سرعت چروک می شود. برای کاهش میزان جذب رطوبت آب آنها در ترکیب با الیاف مصنوعی مثل نایلون، پلی استر به کار می برند.